Sabtu, 24 September 2011

FOBIA

      

   Zaman kanak2 adalah zaman yang terindah sekali untuk dikenang , berbagai kisah suka duka berganti, hari berganti hari, dan tahun berganti tahun belalu ..zaman kanak2 telah jauh meninggalkan kita, tapi masih seronok untuk diimbasi kembali,  kini aku telah pun dewasa , bukan dewasa tapi dah tua pun, entah lah dimanakah agaknya ya... kawan2 semasa kecil dulu.... tapi,  ada diantaranya yg masih aku temui, member baik sebelah rumah, nama dia pun sama macam aku dan berkongsi minat yang sama, suka main parit cari ikan, cuma dia punya bin yg lain heheehehe.... aku lebih tua darinya, dalam jarak dua tahun , walaupun mempunyi nama yang serupa tapi, ada nama gelaran masing2... umur yang lebih tua akan mengguna huruf A dihujung nama, bukan nama sebenar ( amran- A dan amran-B) .

Satu ketika dulu masa kecik2 sekitar umurku 12 tahun, masa tu tengah nakal dan lasak , bila tiba bulan puasa, dia punya nakal mulalah datang... suka dengki orang, mengikat mercun tarik pada  selipar orang... hehehehe... bila orang tak sadar keluar dari masjid, pakai selipar dan terus jalan ... apa lagi..... meletup lah...... heheheh........ seronoknya macam nak pecah perut gelak dengan kawan, bukan tu je... kat basikal, kat stater motor, kat pintu rumah pun aku gasak juga... tapi bukan rumah aku... rumah orang le.... , kalau rumah aku.... silap2 hari bulan  nampaknya kena perambat lah dengan tali pinggang kekekeke... teruk betul....


Mungkin nak jadikan cerita agaknya.... agar aku menamatkan segala kenakalanku, belaku sesuatu perstiwa yang tak diduga... dimana aku telah  melemparkan mercun tarik yang ku ikat bersama bunga api kearah amran-B, dengan tujuan untuk buat dia terperanjat aje..,,, dia cuba mengelak dengan membongkokkan badannya , malangnya bunga api itu telah jatuh diatas belakangnya dan terbakar, aku jadi tergamam dan kaku seketika ,bila melihat amran- B , berguling diatas tanah sambil   menepuk2 bahagian belakangnya serta berteriak "aduh sakit!!!!!!!!!! " kejadian tu berlaku sekitar lapan saat bersama letupan kecil dibelakang amran B, lepas kejadian itu, dia belari pulang kerumah sambil menangis, perkara itu telah diketahui oleh kedua orangtuaku.... apa lagi....balik rumah kena belasahlah...


Aku disuruh oleh kedua orangtuaku untuk berjumpa dengan amran B dan keluarganya, bagi tujuan memohon maaf, setibanya aku dirumah amran B, kelihatan emak amran B sedang meletakkan ubat dibelakang amran B , amran B menangis tak henti2 , aku sempat melihat keadaan luka tebakar dibelakang amran B..., teruk la.... ade bahagian yang nampak hangus dan luka akibat letupan mercun.......taubat aku tak mahu main mercun lagi..sampai sekarang ni ..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan